zondag 17 juli 2016

Verslaving 2.0 - Once Upon A Time

Hey allemaal,

Vandaag ga ik, Evie, weer eens iets op Sylkieway schrijven. Ik hou er van om in mijne vrije tijd naar series te kijken en al helemaal nu het vakantie is. Daarom ga ik vandaag een stukje over mijn favoriete serie Once Upon A Time schrijven. Ik heb nu alle vijf seizoenen gekeken en kan niet wachten totdat seizoen zes uit is! Ik weet dus alles van Once Upon A Time en daarom laat ik jullie wat dingen weten over de serie en waarom ik het zo´n leuke serie vind. Ik zal proberen niet te spoilen ;p






















Once Upon A Time bestaat uit vijf seizoenen en binnenkort komt in september seizoen 6 uit. De serie gaat eigenlijk over allemaal sprookjesfiguren die in de bewoonde wereld zijn opgesloten door de boze heks. De sprookjes klinken misschien heel kinderachtig maar dat is het niet, omdat het allemaal verandert is. De boze heks heeft dus een spreuk gemaakt waardoor de karakters uit het sprookjesbos in de bewoonde wereld komen. Daar is iedereen vergeten wie hij of zij was. Alleen de boze heks (in de echte wereld Regina) weet dit. Maar dan komt Henry (de geadopteerde zoon van Regina) erachter dat iedereen in de stad (Storybrooke) een sprookjesfiguur is. Hierdoor komt hij er ook achter wie zijn eigen moeder is namelijk; de dochter van Sneeuwwitje en Prince Charming, Emma. Hij zoekt zijn moeder op en verteld haar over Storybrooke. Natuurlijk gelooft Emma hem niet, maar na een tijdje wordt het steeds duidelijker dat Henry toch gelijk had. Elk seizoen komt er weer een ander probleem naar voren waarin er elke keer weer een nieuwe schurk komt. De castleden zijn Jennifer Morrison (Emma), Lana Parilla (Regina), Ginnifer Goodwin (Snowwhite), Colin O´Donoghue (Captain Hooke), Josh Dallas (Prince Charming), Robert Carlyle (Rumplestiltskin) en Jared S. Gilmore (Henry).



Once Upon A Time is mijn favoriete serie, omdat het heel herkenbaar is. Alle sprookjes komen er in terug, maar worden meestal toch wat verandert waardoor spannender is om naar te kijken omdat je iets anders verwacht dan wat er gebeurd. Ook vind ik het leuk dat elk seizoen weer iets nieuws aan bod komt wat het verrassend en spannender maakt. Mijn favoriete seizoenen zijn persoonlijk seizoen 3 en 5, omdat deze anders zijn dan de andere seizoenen en een verrassend einde hebben. Er wordt vaak gezegd dat de special effects in Once Upon A Time erg slecht zijn. Ik ben het er wel mee eens dat de special effects niet heel goed zijn, maar ik vind het niet storend om naar te kijken.

Ik hoop dat jullie deze blogpost leuk vonden en dat jullie benieuwd zijn naar de serie. Laat zeker even weten of jij de serie gaat kijken of dat jij hem al aan het kijken bent en wat je er dan van vindt. Ik vind het in elk geval een super leuke en toffe serie en ik kan hem iedereen aanraden. Ook vind ik Pretty Little Liars erg leuk maar daar zal ik in mijn volgende post wel iets over vertellen ;p.

xoxo - Evie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten