zondag 5 juni 2016

Recept - zomerse fruitsalade

Heyy,

Daar ben ik (Floor) weer. Ik dacht: Laat ik Sylke's blog even verreiken met lekkere hapjes. Gisteren (en vandaag ook nog) was het superlekker weer. Tijd voor een frisse zomerse fruitsalade met ijs!
 



Allereerst heb ik samen met mijn zusje het fruit uitgezocht dat wij perfect vonden voor een fruitsalade. We kwamen uit op appel, banaan, mango, druiven, mandarijn en kiwi. Ook hadden we citroen sorbetijs en lekkere roomboterwafeltjes.
 
Nadat we het fruit hadden uitgezocht kwam het saaiste werk: schillen. De bananen, kiwi's, mandarijnen en mango hebben we helemaal geschild. Bij de appels hebben we de rode schil gehouden, want dat ziet er super vrolijk uit. De druiven hebben we doormidden gesneden, omdat ze anders zo groot waren.
 
Toen al het fruit geschild was, hebben we alles bij elkaar gedaan in een grote komt. Daarna hebben we alles goed gemixt. Om de banaan en appel langer mooi te houden, wilden we er wat oranje limonadesiroop (sinaasappel) doorheen doen, maar die was helaas op. 
 
Op dit moment was de fruitsalade eigenlijk al klaar, maar om het nog net even een lekkere twist te geven, hebben we na het opscheppen van het fruit wat ijs en een wafeltje erbij gedaan. 
 
Het was zeker een geslaagd dessert. Waarschijnlijk ga ik dit de komende maanden wel vaker eten, want het is superverfrissend en heerlijk tijdens een warme zomeravond. Ik vond het hartstikke leuk om weer iets voor Sylkieway te schrijven en wie weet kom ik binnenkort weer met een leuk recept.

Xx Floor

Geen opmerkingen:

Een reactie posten