zondag 12 juni 2016

DIY - vetplantjes kamerdecoratie


Heey,

vandaag weer een 'Do It Yourself' voor jullie! Donderdag ben ik met mijn moeder en zus naar de Intratuin geweest en daar heb ik zoveel inspiratie opgedaan! Er waren heel veel vetplantjes en kleine cactussen die ik heel graag wou voor mijn kamer, maar mijn moeder zei dat we er nog wat thuis hadden staan waar we niks mee deden. Uiteindelijk heb ik niks gekocht (volgende week gaan we nog een keer en ik ben bijna jarig dus er komt hoogstwaarschijnlijk meer!) en ben ik thuis wat gaan zoeken! Het is een heel makkelijk en goedkoop zelf te maken!






Ik kwam uit op deze drie vetplantjes die halfdood in de vensterbank stonden, ze zaten in deze schattige potjes. Bij de Intratuin zijn ze overigens ook heel goedkoop, 3 voor vier euro volgens mij. Ik wist wel dat ik dit boompje had, want die heb ik vorig jaar van mijn vriendin gekregen.


Een paar maanden geleden was ik al eens in de kringloopwinkel en daar zag ik deze glazen kom voor maar 50 cent ofzoiets en die heb ik gekocht omdat ik dat al eens gezien had in diy's en het me leuk leek. Nou, drie maanden later kan die dan eindelijk gebruikt worden!

Verder heb ik nog wat zand uit de tuin gehaald, potgrond en steentjes gezocht (gelukkig hebben wij een grindpad waar ik makkelijk de kleine steentjes uit kon vissen).



Ik ben begonnen met de steentjes in de glazen bak, gewoon een laagje met in het midden iets minder want dat zou je toch niet zien, en dat heb je nodig voor de grond. Achteraf gezien had ik best wat meer erin kunnen doen want het zand maakte de steentjes een beetje onzichtbaar. Na de steentjes heb ik een laagje zand gedaan.



Boven het zand zat een aardige laag potgrond. Je kan de laagjes zo leuk zien zitten door de verschillende kleuren zand en steen. Ik heb drie gaatjes in de bovenste laag gemaakt zodat daar straks de plantjes in kunnen.






Één voor één zet je dan de plantjes erin, zorg wel dat je de worteltjes een beetje losmaakt van elkaar zodat ze beter kunnen groeien.


En dan heb je ze uiteindelijk bij elkaar staan! Ik heb nog wat extra potgrond toegevoegd zodat de plantjes minder uitstaken. Ook heb ik een paar witte steentjes erbij gelegd ter decoratie.



Het boompje heb ik ook een beetje mooier gemaakt door de decoratietouwtjes weg te halen en de bovenkant te besprenkelen met steentjes :) later ga ik hem in een grotere pot doen zodat hij meer kan groeien.


Ik hoop dat jullie hier een beetje inspiratie uit kunnen halen! Ik heb dit in mijn tussenuren gedaan, het gaat dus super snel! En het staat zo schattig en vrolijk op je kamer! Want 'To plant your own garden is to believe in tomorrow'.

Xx Sylke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten