dinsdag 17 mei 2016

Fotografie - mijn camera



Heeyy,

vandaag laat ik jullie mijn camera zien! Eigenlijk heb ik twee camera's, maar ik gebruik er maar een voor deze blogs maken. Daarom vertel ik alleen over mijn Samsung NX1000, een geweldige compact systeem camera! Natuurlijk vertel ik ook over mijn lenzen die ik erbij heb.






Ik heb mijn camera al best lang, en ben nog steeds blij met deze toch wel dure aankoop. Ik heb voor deze camera gekozen omdat hij makkelijk te besturen is. Je kan hem gebruiken in een automatische stand, en dan maakt hij heel mooie foto's, maar je kan hem ook helemaal zelf instellen en er dus ook mee oefenen! 


Hij heeft verschillende standen, je kan hem bijvoorbeeld op programma, sluitertijd, diafragma en automatisch zetten. Ook kan je ermee filmen, effecten toevoegen en scene gebruiken, dat is voor verschillende standen, zoals landschap, kinderen en sneeuw.

Wat super handig is aan deze camera is dat hij WiFi heeft! Je kan zo de foto's mailen vanaf de camera, maar je kan ze ook meteen op Facebook zetten. Ik vind dit erg handig, want als je geen computer hebt om ze op te zetten kan ik het wel mailen naar mijn iPad.



De lens die erbij zat is een 20-50 mm lens. Hij kan niet heel erg ver inzoomen, maar verder is 'ie super fijn! Kan prima voor dichtbij en voor van allerlei verschillende objecten of landschappen.




Ook heb ik een paar jaar geleden deze extra lens met 50-200 OIS gekocht. Hij is heel handig om dingen van ver weg dichtbij te halen. Voor close-up werkt hij niet heel goed, maar je kan hem wel als verrekijker gebruiken :). 

Ik wil graag nog wat macrofilters kopen, die zijn net zo groot als UVfilters die je op je lens kan draaien en dan dus dichterbij kan scherpstellen. Als iemand een tip heeft hoor ik het graag! En voor vragen kan je natuurlijk ook reageren. Xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten