zondag 3 april 2016

DIY - Liptattoo

Heey guuys!

Laatst zag ik een filmpje van rclbeauty101 op youtube en ze maakte lip tattoo's. Mijn vriendinnen Evie en Floor hadden het filmpje ook gezien en het leek ons een leuk idee om het te gaan proberen! Hier kan je zien hoe het geworden is.








 Wat heb je nodig?


- witte lijm, kinderlijm is prima

- vloeibare kleurstof, wij hebben rood en groen gebruikt
- iets waar je het in kan doen, en bewaren :)






Wij hebben vier kleuren gemaakt, een lichtroze, koraalrode, oudroze en bruingrijze.

Hier kan je zien hoe we de bruingrijze hebben gemaakt.



En klaar! Deze kleur is mijn favoriet.

Dit zijn de swatches van de kleuren.

Zo zagen ze eruit nadat we de lijm eraf gepulkt hebben.



Dit zijn Floor's lippen before 

hier heeft ze de felle koraalkleur opgedaan

after, je ziet een rode matte kleur



Dit zijn mijn lippen before

Hier heb ik de bruine kleur opgedaan

After, er is een grijze gloed zichtbaar



Evie's lippen before

Evie heeft de oudroze liptattoo opgedaan

After, er is een lichtroze tint aanwezig.



Evie's lippen before

Nadat ze de lichtroze op heeft gedaan

Toen ze de lijm eraf heeft getrokken, je ziet bijna geen verschil.

De liptattoos zijn leuk om te maken, je kan van allerlei kleuren verzinnen. De bruine lijkt bijvoorbeeld heel erg op M.A.C. Stone, wat ik heel cool vind!  Het aanbrengen gaat vrij gemakkelijk, ze zijn vloeibaar dus je kan je lipkwastje er gewoon indopen en aanbrengen. Er is wel een nadeel dat je je lippen niet op elkaar kan doen, want dan plakken ze vast. Hierdoor kan je ook moeilijk slikken en praten. Ze drogen in ongeveer 5 minuten, en dan kan je ze er zachtjes af proberen te trekken. Dit is niet heel goed voor je lippen, er blijven soms restjes zitten en die zijn moeilijk eraf te halen. Ook worden je lippen er erg droog van. Ik zou ze niet zo snel naar school opdoen omdat het gewoon wat langer duurt. Wel blijven ze lang zitten, de kleur vervaagd alleen wat.


Al met al, een leuke diy om te maken en uit te proberen, maar heel erg handig en essentieel is het niet.








1 opmerking:

  1. Dit lijkt me echt een super leuke DIY, ik ga hem zeker zelf proberen!;)

    BeantwoordenVerwijderen