zondag 6 maart 2016

Sylkieyay or Sylkienay - clip on lens set for smartphones / Hema



Deze lens set is voor slechts 5 euro te koop bij de Hema.



Heey allemaal!
Een paar weken geleden heb ik deze lenzenset gekocht voor mijn mobiel. Ik had een paar reviews gelezen op andere blogs en het leek me een heel handige toevoeging voor het maken van foto's met mijn smartphone.
In de verpakking zitten een fish eye-lens, een macro- met groothoek-lens en twee lensdoppen. Ook zit er een clip in waar je de lenzen op vast kan schroeven en dan op je camera kan clippen. Er zit een super handig microvezel zakje bij waar je de lenzen en clip in kan doen en de lenzen mee kan schoonmaken.




Mijn hond Quiky met de fish eye-lens, gemaakt met mijn mobiel.

De eerste lens is een fish eye lens, die geeft een bol effect tijdens het maken van een foto. Ze noemen het een 'panoramisxh 180 graden effect'. Dit is niet echt bedoelt voor mooie foto's, maar meer om een leuk effect erbij te voegen.

Originele foto met Ipad Air
Ipad met Fish eye-lens

Ipad met Macrolens

Ipad met Macrolens toen ik het doorhad

Ipad met  Macrolens en Groothoeklens

De tweede lens zijn er twee op elkaar. Een daarvan is de 0.67x groothoeklens en de andere is een macrolens. Je kan deze ook van elkaar halen door de groothoeklens er vanaf te draaien. Maar ik kon geen mooie foto's maken met de macrolens, het was niet scherp. Ik kwam er later achter dat je dus héél dichtbij een voorwerp moet komen, zoals je in de foto daarna kan zien, dan maakt hij wel hele mooie foto's! De groothoeklens kan je sowieso niet op de clip draaien, die kan alleen via de macrolens. Het is wel een beetje onhandig, omdat je die twee telkens op elkaar moet draaien.



Ipad met Macrolens

Ipad met Macrolens



De lenzen zijn makkelijk in gebruik en hebben een mooi formaat, de clip is fijn en je kan de lenzen snel verwisselen, ze geven een mooi effect en het is een leuke gadget. Het enige nadeel is dat je een zwart rondje ziet om je lens, dus dat de randjes zwart worden, maar dat hindert niet. Zeker voor deze prijs is het het kopen waard en het is ook een leuk cadeautje! Uiteindelijk zijn deze lenzen een echte musthave, dit is beslist een Sylkieyay!

*Geen van deze foto's is bewerkt.

Originele foto met mobiel

Fish eye-lens met mobiel

Macro- en Groothoeklens met mobiel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten